joi, 7 mai 2009

privind printr-o suta...

aceiasi situatie, alt bar!

m-a atras si chiar distrat numele: bar la co-co... dar piesa de rezistenta consta, cred, in papagalul verde, decupat din ceva revista de copii si lipit pe usa cu scoth... dimineata... afara frig ca naiba...

m-am trezit putin ametit de alcoolul de cu o seara inainte, m-am spalat pe fata cu apa calduta... ma gandeam sa fac un dus... toata saptamana m-am gandit... a ramas doar un gand... am baut un pahar de ceai rece, am fumat 2 chistoace ce le-am gasit in scrumiera din scara, m-am imbracat cu hainele care le-am purtat toata saptamana(inca nu miroseau suficient de rau sa le schimb), m-am uitat in oglinda, m-am strambat si am plecat spre birou...

ca sa nu ajung prea devreme am incercat sa nu ma grabesc... era prea frig... m-am grabit... am ajuns cu vreo 20 de minute inainte... am sunat la usa... nici dracu... mi-am zis ca astept... cheile mele erau inauntru... m-am gandit sa sun pe cineva sa vina sa imi deschida... dar nu aveam centi nici de un sms si creditul de urgenta l-am consumat de vreo 2 zile... nici macar nu am apucat sa profit de el ca era telefonul in buzunar si a apelat singur pe cine stie ce om care nu a inchis... nesimtitu`! astept... aproape 40 de minute... nici dracu...

in final ma suna... imi spune ca ajunge in jumatate de ora... plec sa beau o cafea! -sa vi dupa mine ca nu am bani sa o platesc...rade si accepta... bine ca am imprumutat banii de tigari... daca imi luam la fir imi ramaneau sa beau si o cafea in situatia asta... de unde aveam sa stiu... nefericitul de mine...

aceiasi situatie, alt bar...

am intrat... era bine... era cald... impodobit chicios si ieftin, cu imitatii de lemn... im intrat la "fumatori"... si daca eram nefumator nu intram intr-o cusca cu 2 mese si geamuri largi(cum obliga legea)... nici nu cred ca a intrat vreodata cineva acolo sa consume...doar era un bar... stai in bar sa iti satisfaci viciile... cateva mese ocupate... barbati rosii la fata de frig(si nu numai), umplusera localul cu miros de after-shave ieftin... iritati si cativa taiati pe langa urechi... aratau ca o gramada de pui zgribuliti... m-am asezat la masa cu spatele la toata lumea... o chelnerita-barmana urata, cu tunsoare baieteasca spacifica anilor 80 a aparut de dupa tejghea... am cerut o cafea si i-am spus ca ii platesc cand plec... a zambit... mai bine nu o facea... doamne, cat de urata era... si ce zambet...

cafeaua era buna... am baut-o fara zahar... trecuse o ora... nici dracu`...am inceput sa studiez peretii si sa ascult barfe masculine... vorbeau despre munca si colegii lor zgarciti... am presupus ca sunt soferi de taxi...

brusc mi s-a facut pofta de rom... era si cu 6 mii cincizeciu`... am cerut 100... l-am baut din 2 guri si am cerut urmatoarele cateva sute... imi faceau bine... stiam...

acelasi bar, alta situatia...

atunci a intrat... primul lucru care mi-a trecut in minte a fost ceva film american prost, caruia nu ii mai stiam nici numele, in care intra fata si totul decurge in slow-motion si vantu ii flutura pletele fara ca vreun geam sau usa sa fie deschise... speram sa se puna aproape de mine... am avut noroc... o priveam insistent si asteptam sa isi dea seama cat mai repede... ma gandeam la ceva replica siropoasa sa ii spun... nu parea genu dar eram eu destul de pilit sa nu imi fie rusine...

m-a observat... am mai luat 50 ca sa imi fac curaj... m-am indreptat spre ea cu haina in mana ca si cum m-ar fi chemat la masa deja... am intrebat-o daca pot sa ii tin companie... a zambit(vedea ca ma clatin) si a dat din cap in semn afirmativ...

nici jumatate de ora si ne vorbeam unul altuia ca si cum ne-am fi cunoscut de ani de zile... tinea capul putin inclinat, rezemat in palma... fata de masa patata si arsa cu tigara era sifonata sub cotul ei... cred ca imi placea fata... vorbeam nimicuri amuzante si treceam de la un subiect la altul de parca am fi uitat ideea in timp ce-o spuneam... eu chiar uitam... ma gandeam sa ii spun ca imi place... desi stia aproape sigur asta... ma gandeam la orice inafara de casatorie... -trebuia sa plec de o ora...si a lasat ochii in jos ca si cum ar fi spus ceva rusinos... am zis ca e momentul... am calculat intr-o fractiune de secunda cum as putea sa ma apropiu de ea, fara sa cad de pe scaun, fara sa il tarai sa fiu mai evident decat bunul simt al situatie o permitea si sa o sarut...

eu am incercat... am incercat...

-ce faci. ma, dormi?
la dracu`... nici macar nu am apucat sa ii aflu numele... m-am ridicat... -poti sa pleci acasa...si asa nu poti face nimic in starea asta...

a platit... vreau banii inainte de salar...el a platit, eu am plecat spre casa... si daca totusi nu ma trezeam... poate mai apoi puteam sa ma gandesc si la casatorie...

la naiba iar nu am chei la mine...

daca intru poate imi face careva 100 de rom...

alt bar, aceeiasi situatie...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu