joi, 7 mai 2009

Sfanta Curva Maria

in fiecare dimineata cand mi se face rau de la primele cateva tigari, ma gandesc "trebuie sa ma las de fumat ca-s scumpe ca naiba"...
ca fiecare adolescent care isi pune intrebari tipice varsei si pubertatii ma tot gandeam la Dumnezeu... nu doresc sa ofensez pe nimeni si nu incerc sa demonstrez cat de ateu sunt eu sau cat de credincios... in cea mai cunoscuta carte din lume, Biblia, sunt doua personaje atat de diferite, incat prin antiteza lor aproape m-au intrigat... Sfanta Fecioara Maria, mama lui Iisus si Maria Magdalena, curva devenita mai apoi mironosita ... ametit de atata rom la la 50 de bani cincizeciu`, intr-un bar murdar, printre ritmuri de manele, maini murdare, miros de dinti stricati si alcool ieftin, aud, pioase, doua femei cum socate de barfele lor isi soptesc ca pentru ele insele "Sfanta Fecioara Maria..." si o adunatura de betivi suparati care-si striga unu altuia "ma-ta-i curva..."... ciudat... Dumnezeu e o "perfectiune"... e divinitatea suprema care fiind perfect creeaza doar "lucruri perfecte"... noi oamenii suntem niste "facaturi dupa chipul si asemanarea" demiurgului nostru... evident, neavand cum sa greseasca nici in cel mai mic detaliu, suntem perfecti... si totusi niste oameni care mor, care se prostitueaza in fiecare zi pentru afirmarea sociala, care se complac intr-o abundenta de vicii, nu as spune ca sunt intocmai perfecti... as spune mai degraba ca sunt total imperfecti... o contradictie... chiar si matematic vorbind e o contradictie... nu rezulta din 2 afirmatii logice una la fel de acceptabila ca si cealalta(poate ma insel... nu sunt bun la matematica)...
acum inteleg... norul de ceata din jurul meu s-a risipit... a deschis barmana geamurile si usa ca sa iasa fumul... pot sa trag mai in voie din tigara mea si sa incerc sa pricep...
daca suntem atat de perfecti si atat de imperfecti in acelasi timp nu poate decat sa rezulte ca noi oamenii suntem perfect de imperfecti... perfectiunea imperfectiunii...
uh... acum ca am inteles si asta ma duc sa incerc sa conving pe cineva sa mai imi faca cinste cu cincizeci` de rom si sa imi dea si un fir de tigara...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu